
3

Veneen kunto ja toimivuus on tärkeä osa turvallista ja sujuvaa veneilyä. Me olemme apunasi, mikäli haveri sattuu tai tarvitset huoltoa veneellesi. Teemme kattavasti veneiden huolto- ja korjaustöitä. Kauttamme pystyt teettämään niin pienet, kuin isommatkin korjaukset ja kunnostukset. Tulemme paikanpäälle tai työ voidaan suorittaa veistämöllä.
Suoritamme esimerkiksi seuraavia töitä:
Käytämme aina laadukkaita materiaaleja veisämön standardien mukaisesti.
Ota yhteyttä niin me autamme.
Kiireelliset yhteydenotot
info@efmarine.fi tai soita:
Jussi 050-550 5661 tai Niko 040-410 2883
Sisätilat
Sisätiloiltaan EF341 tarjoaa kaikki nykyaikaiset mukavuudet. Tarkoin valituilla ja laadukkailla materiaaleilla toteutettu sisusta antaa ylellisen tunnelman vuosiksi. Sisusta on täysin käsityönä tehty. Puumateriaalina käytetään tiikkiä, mutta myös muut vaihtoehdot ovat mahdollisia.
Tunnelmallisessa salongissa on kuuden hengen pöytä, sohvaryhmä ja runsaasti säilytystilaa.
Pentteri on navigointitasoa vastapäätä. Se on varustettu kaksiliekkisellä liesiuuunilla, 130 litran makeavesijärjestelmällä ja 70 litran jääkaapilla, jossa on kylmäkompressorikone. Lämminvesivaraaja on vaikovaruste.
WC on varustettu käsisuihkulla ja vaatteiden kuivaustilalla, jonne tulee lämmittimen puhallussuulake. Septitankin tilavuus on noin 60 litraa. Kahden perähytin versiossa WC on siirretty hieman salonkiin päin.
Vakiovarusteisiin kuuluu lämmitin viidellä puhallusaukolla.
EF Marine Oy tekee yhteistyötä Genelec-kaiutinvalmistajan kanssa. Cruising varustukseen kuuluu käsintehdyt Genelec-kaiuttimet. Aänentoisto optimoidaan yhdessä Genelecin asiantuntijoiden kanssa.
Hytit
EF341:n perusversio valmistetaan kahdella hytillä. Viihtyisät parivuoteella varustetut hytit löytyvät veneen keulasta ja perästä.
Kolmen hytin layout on varustettu keulahytillä ja kahdella takahytillä. Takahyttien kokoon voidaan vaikuttaa tekovaiheessa. Hyteistä voidaan tehdä kaksi samankokoista tai yksi iso ja yksi pieni hytti. Kolmen hytin layout antaa joustoa elämän eri tilanteisiin.
Varustus
EF341-purjevene varustellaan aina yksilöllisesti asiakkaan toivomusten mukaisesti. Kansivarustus on suunniteltu yhdessä Sail Tech Oy:n kanssa. Cruising varustukseen kuuluu mm. kaksi nostinvinssiä (Harken 40.2 STA Radial), kaksi skuuttivinssiä (Harken 46.2 STA Radial), 12 vinssinvapauttajaa (Spinlock XTR) sekä skuuttikiskot. Lisävarusteena skuuttikiskot on mahdollista saada myös ruffin katolle.
Kansivarustus on kattava ja se on helposti huollettavissa.
Masto on Seldenin 19/20 elaksoitu alumiinimasto. Se on varustettu kahdella saalinkiparilla ja Rodkick-kaasujousella. Cruising varustukseen kuuluu mm. yhden köyden reivausjärjestelmä, spinnaker, genaakkeri ja code 0 valmiudet. Kaikkiin varustuksiin voidaan tehdä muutoksia asiakkaan niin toivoessa.
Sähköt on suunniteltu ja toteutettu yhdessä Navixin asiantuntijoiden kanssa. Vakiovarusteisiin kuuluu kaksi 110 Ah 12v -akkua sekä yksi 72 Ah -starttiakku. Cruising varustukseen kuuluu karttaplotterin lisäksi loki, kaiku ja tuulimittari. Lisävarusteena maasähköjärjestelmä. USB latauspistokkeet vakiona.
Moottori
Moottorin voi valita kahdesta vaihtoehdosta: Yanmar 3YM30AE-C (29hv) tai Volvo D1-30S (27hv). Kaksilapainen taittolapapotkuri on vakiovaruste. Kolmilapainen taittolapapotkuri on mahdollista saada lisävarusteena. Polttoainetankin vetoisuus on 100 litraa.
Runko
EF341-purjeveneessä on käsin laminoitu kerrosrakenteinen lujitemuovirunko. Hartsina käytetään isoftaali- tai vinyyliesterihartsia ja gealgoattina SVG-maalia. Rungon perusväri on valkoinen tai tummansininen. Asiakkaan toiveiden mukaan väri voi olla myös jokin muu. Runko on kerrosrakenteinen ja väliaineena käytetään balsaa (12,7 mm). Rungon laminoinnissa käytetään suunnattuja kuituja (multiaksaali ±45 ja ±90). Runko, kansi ja peräpeili liitetään toisiinsa laminoimalla, kun vene on vielä muotissaan. Näin varmistetaan rungon muodon säilyvyys ja kiertojäykkyys. Lyijykölin ympärys on umpilaminaattia ja kölin alueella runkotuentana on viisi poikittaispalkkia (leveys 4 x 100 mm ja 1 x 160 mm). Rustikaari on yhtenäinen ja ulottuu veneen kanteen tukikaaren muodossa. Päälaipio on komposiittirakenteinen, erittäin kevyt ja kestävä. Maston alusta on umpilaminaattia, jonka sisään on laminoitu alumiinilevy maston jalan kiinnitystä varten.
Köli on antimonilyijystä valettu. Köli painaa 1750 kg, ja se on kiinnitetty seitsemällä M20-pultilla.
Cruising varustuksessa, vesirajan alapuoliset osat maalataan värittömällä SVG-maalilla, jonka jälkeen tulee neljä kerrosta epoksiprimeria. Antifouling-maalina käytetään Hempel Hard Racing XTRA. joka on kova antifouling-maali. Hard Racing XTRA maalin päälle maalataan vielä kaksi kerrosta Hempel Mille XTRA itsekiillottuvaa antifouling-maalikerrosta.
Kansi
Kansi on käsin laminoitu ja kerrosrakenteinen. Kannen kaikki pinnat on eristetty väliaineella. Väliaineena käytetään balsan lisäksi Airex PVC -vaahtoa. Helojen paikat on umpilaminaattia. Runko, kansi ja peräpeili liitetään toisiinsa laminoimalla, kun vene on vielä muotissa.